luni, 26 mai 2008

Bucuresti 1945... Azi. Sau cum viata bate filmul



Luni am mers la Cinemateca unde am vazut Crucea de Piatra. M-am dus mai mult pentru decoruri si pentru cadrul de Bucuresti postbelic, insa cu aceleasi case si maidane ca inainte de razboi. Mi-a placut mult filmul, iar Dinica, "tovarasul Puzderie", joaca magistral.

Dupa film, am luat-o spre Universitate, insa pe un drum mai special. Am urcat strada Eforie si am ajuns in Calea Victoriei, unde am intrat in gangul care duce la Biserica Doamnei. Imi place mult acest loc, iar cladirea ingropata cu un metru fata de sol impresioneaza. Tot ingropate cu un metru mai sunt bisericile Scaune si Sf. Gheorghe Nou.

De acolo, am dorit sa ies in Doamnei, prin alt gang. Mi-a atras atentia o usa veche, aflata intr-o nisa a unei cladiri. M-am apropiat de ea si am avut o mare surpriza: usa are geamuri si, fiind usa principala, are sticla acoperita cu ziare pentru a nu se vedea inauntru.

Ziarele sunt invechite, ingalbenite si dateaza de prin 1940/50. Ele contin stiri despre fascisti, Auschiwtz si alte subiecte similiare. M-am simtit brusc transportat in filmul pe care tocmai il vazusem, chiar daca perioada sa este putin dupa 1950.

Ma intreb si acum: ce s-ar fi intamplat daca nu ar fi existat acel lacat pe usa, as fi apasat clanta si as fi intrat? Si, o data intrat, ce as fi zarit pe geam, afara?

Click pe poze pt. a le mari!


4 comentarii:

Someone spunea...

Imposibil! Ce poveste e aici! Dom'le, imagini mai clare! :-)

Ovidiu Draghia spunea...

Stiu, va trebui sa merg iar la locul faptei si sa trag alte poze. Dar in cele atasate se vede cuvantul fascist si numele lagarului de concentrare.

tromeu spunea...

da, mah, someone, da' tre' sa recunosti ca toata intamplarea e misto, indiferent de claritatea img :D

Someone spunea...

Întâmplarea e foarte tare, cum să nu, asta şi ziceam! Dar mi-ar fi plăcut să citesc, dincolo de semnificaţia întâmplării, şi ce scriau ziarele respective! Incredibil... Vă daţi seama cât de abandonat este centrul capitalei României?