Doream de mai multa vreme sa scriu pe blog despre problema unor semafoare inteligente, in Bucuresti. Pe axa nord - sud unde, teoretic, totul e brici, exista cel putin patru intersectii semaforizate unde inteligenta becurilor verzi si rosii e zero: e vorba de trecerile de pietoni dintre Arc si Piata Presei, dotate cu buton pentru pedestri, dar lipsite de corelare intre ele si cu intersectiile mentionate. Apoi, mai spre centru, semaforul de la intersectia Kiseleff cu Delavrancea e tot de capul lui, la fel si cel pentru pietoni de la intersectia cu Monetariei. Ii pasa cuiva ca se consuma aiurea benzina si se aglomereaza drumul?
O alta nedumerire: de ce nu s-a generalizat experimentul de pe Magheru din trecut cu ceasul montat deasupra semafoarelor atat pentru pietoni cat si pentru masini, asa cum este in Constanta ori in Brasov, de exemplu? Asa soferii din fata nu ar mai tura aiurea motoarele ori, din contra, nu ar pierde secunde bune sa plece la verde. Plus, stresul e mai mic cand stii cat ai de asteptat la stop. Din pacate, nu scapam de Oprescu in decembrie, ca poate venea un primar si la Bucuresti care sa faca treaba, inclusiv cu semafoarele.
Cu Oprescu s-a oprit si modernizarea intersectiilor si corelarea semafoarelor, atata cata era. De exemplu, intre Decebal si Delea Veche au fost montati inca din mandatul lui Videanu stalpii pentru noile semafoare... si montati au ramas.
3 comentarii:
Ceea ce ai adus in discutie nu sunt de competenta PMB - imi pare rau sa te dezamagesc ! Dar, pentru ca este atat de dificil sa documentezi multe afirmatii expui simplist opinii neargumentate decat de parere personala ! Asta este pacatul majoritatii celor care isi scriu opiniile sub diverse forme si in diverse medii !
Salut,
Semafoarelor inteligente nu li se pot atasa afisaj cu cronomteru din simplul fapt ca timpul pe durata unui ciclu de rosu poate varia
Cristi, cred ca tu ar trebui sa te documentezi. Uite-te peste paginile de la http://www.aspmb.ro/ si ai sa afli ca Administratia Strazilor este serviciu public de specialitate juridica sub autoritatea Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Iar Ad. Str. se ocupa si cu gestiunea semafoarelor. Decizia de a instala semafoare apartine PMB, desigur in corelare cu Politia Rutiera.
@brebe85 - e corecta observatiaa, dar sa nu uitam ca in principiu semafoarele inteligente functioneaza dupa cateva programe prestabilite in functie de zile si de intervale orare. Nimeni nu schimba de mana culoare, ci, din cate am citit, se poate trece pe un alt program presetat. Deci cronometre ar putea fi instalate, zic.
Trimiteți un comentariu