luni, 12 aprilie 2010

Di Ritorno di Roma, Vatican e Firenze

Am fost pentru câteva zile într-o micro-vacanță în Italia, trei zile la Roma și una la Florența. În ciuda site-ului accuweather.com, mai pesimist de fel, am prins zile cu soare și multă caldură, așa încât am profitat la maximum de vreme pentru plimbări și fototrafii.

Roma poate fi văzuta în 3 zile, dar crede-mă, este epuizant. Mai ales când într-una din seri mergi într-un club până la 7 dimineața și ziua următoare la 10 ești fresh (ce glumă!) gata de hoinărit. Am reușit cu un ghid mic, dar eficient să-mi structurez cele 3 zile pe câteva zone mari ale orașului.

1 - În prima zi, hoinăreala de acomodare și de mirosit orașul de la Termini către Columna lui Traian, Panteon, Fontana di Trevi. Apoi, Barberini si Piata Republicii. Seara, am mers către Colosseum, am traversat insula Isola și am privit de afară forumul roman.

2 - A doua zi de Roma, cu vizitarea scărilor spaniole, a Castelului Sant Angelo, a Vaticanului (catedrala și urcat în cupolă, fără muzeu și Capela Sixtină), Piazza Navona. Seara, Santa Maria Maggiore și prânz/ cină la un resturant din piața bisericii.

3 - Ultima zi a fost cea mai grea - cel puțin la faza cu trezitul. Cameristele românce mi-au dat un răgaz de jumate de oră peste 10, ora check out-ului, dar tot mi-a fost greu / mă cam durea capul, oare de ce? Luasem on-line bilet pentru Colosseum și Forumul Roman, deci am scăpat de cozi. Nu sunt fan ruine, recunosc asta, prin urmare am fost impresionat de ce mai era în picioare din vechile clădiri - cele două arcuri de Triumf, de exemplu, ori un templu roman.

În sfârșit, sfârșit și stors de ultimele picături de energie, m-am târât către Campo di Fiori și pe drum am văzut frumoasa fântâna din Piazza Mattei, cea cu țestoasele ținute de copii. Pe scurt, asta a fost Roma, am mai avut și o zi de Florența, despre care voi scrie poate cu altă ocazie.

Câteva sfaturi de călătorie la Roma

- bilete on-line. Ia-ți la tot ce poți bilete on-line: avion, tren, muzee. Erau cozi mari la automatele de bilete, iar la muzee nu mai zic. Atenție!! Există site-uri de bilete pentru muzeele Romei, altele decât cele oficiale, unde vei fi jecmănit! Te prinzi ușor, pentru că niciun muzeu nu va avea bilet de 30 și ceva de euro. Caută site-urile oficiale ale muzeelor!
- la masă, cere meniul cu băuturi, nu te gândi să iei o bere sau un vin fără să știi cât costă. Vei plăti foarte scump lipsa ta de curiozitate. Verifică pe bon dacă prețul băuturii e cel din meniu. Mie mi-au pus 2 euro în + la o bere draft, dar am cerut alt bon.
- de obicei, nu mânca lângă marile monumente și piețe, vei plăti mai mult. Dar poți lua o cafea dimineața, chiar dacă e mai scumpă - la o cafea merită să plătești mai mult pentru priveliște.

- atenție la apa plată la sticlă! chiar luată de la italieni, din magazin, poate fi DEJA desfăcută și umplută cu apă chioară. Mi s-a întâmplat asta.
- nu lua nimic de la chioșcurile de lângă marile monumente. O cola, 3,5 euro? Mult mai ieftină va fi la un magazin de pe o străduță limitrofă.
- centrul nu e sigur seara târziu/ noaptea din cauza imigranților - și români, dar nu doar. Plimbă-te, dar fără chestii de preț pe tine și la tine. Evită conflictul pentru a nu-ți strica vacanța. Nu am pățit nimic, am mers pe toate străzile noaptea, cu puțini bani și fără aparatul foto, dar unor colegi de cameră din hostel li s-au întâmplat niște incidente.

Vacanța mea a fost foarte reușită, iar 3 zile ajung pentru a vedea Roma fără muzee - cele de artă. Dacă vrei și asta, ai nevoie de circa o săptămână. A, și pentru un astfel de maraton, vino antrenat.

2 comentarii:

Dorin Eugen Ionescu spunea...

de roma pass nu ai auzit? ofera trei intrari gratuite(gen muzeul de arta contemporana plus colosseum plus castelul s angelo) un ghid si 2 zile dtransport gratuit

Ovidiu Draghia spunea...

Da, am auzit. Însă nu era tentant financiar pt. ce aveam eu nevoie.