sâmbătă, 27 februarie 2010

Proiect: Calea Victoriei doar pentru pietoni

Mi-a placut foarte tare decizia ploiestenilor de a inchide in weekend, vara, Aleea cu Castani circulatiei auto. Cred ca Bucurestiul ar castiga in confort si liniste psihica a locuitorilor, daca ar proceda similar atat cu Kiselefful, cat si cu Calea Victoriei, macar in w-end. Traficul pe aceste artere este foarte lejer la sfarsitul saptamanii, astfel ca nu ar fi un deranj mare devierea pe Bulevardele Prezan, Aviatorilor/ Calea Dorobanti, Lascar Catargiu/ Magheru si Bratianu. In plus, afara de linia 783 de pe Kiseleff, nu ar trebui deviat vreun traseu al RATB.

Castigul ar fi unul enorm pentru ca in weekend aceste artere ar fi folosite doar de pietoni si s-ar putea organiza evenimente similare celor de la Street Delivery - de pe Pictor Arthur Verona. Biciclistii si rollerii ar circula nestingheriti, iar cladirile superbe de pe ambele laturi ale arterelor ar putea fi in sfarsit admirate lejer, fara a mai fi nevoie sa schimbam trotuarul.

Doua tuneluri rutiere sub Calea Victoriei

Dar eu merg cu ideea mai departe: ce-ar fi sa fie inchisa complet si definitiv Calea Victoriei circulatiei auto, urmand sa fie construite sub ea doua tuneluri suprapuse si intersectii subterane cu principalele artere: Dacia, Stirbei Voda si Elisabeta. Ar castiga si traficul auto din Bucuresti prin alternativa noua catre Piata Victoriei, dar si cel dinspre aceasta piata prin eliminarea unor semafoare si printr-o mai buna fluenta.

Fiecare tunel ar avea cate 3 benzi pe sens, iar lungimea ar fi de 2700 de metri, cat masoara fostul Pod al Mogosoaiei. Cat despre costuri, nu ar trebui sa fie prea mari, tinand cont de distanta rezonabila dintre Piata Victoriei si Splaiul Independentei. Bucurestiul turistic ar avea enorm de castigat dintr-un astfel de proiect, precum si magazinele din zona prin sporirea traficului pietonal.

Pana atunci, macar sa se inchida Calea Victoriei si Kiseleff pe timp de vara, in weekend. Eu unul m-as bucura foarte mult. Fireste, intersectiile mari vor ramane deschise circulatiei auto.

Nota: am mai sugerat inchiderea Caii Victoriei/ a Kiseleffului, a fost si o initiativa electorala a unora prin 2008, dar cum nimic nu s-a intamplat, eu perseverez. Poate la un moment propunerea va fi analizata de forte superioare cu putere de decizie.

Niciun comentariu: