Recent am publicat un articol in Observator cultural - Internetul, salvarea presei tipărite? - despre disparitia a o multime de titluri de ziare si de reviste romanesti, doar in ultimele luni! Am aratat ca nu mai exista mare lucru de vanzare la chioscurile de ziare, ma refer la printuri calde, iar revistele expuse zac cu lunile.
Intre timp, am aflat ca revista Esquire nu o duce prea bine si ca va aparea la doua luni, de Men's Health nu se mai stie mare lucru, desi este avansata luna martie pentru reaparitie, iar Time Out Bucuresti nu se mai distribuie la chioscuri, ci doar cu abonament la Ziarul financiar.
Incet - incet, chioscurile de ziare se vor desfiinta ori transforma in buticuri ordinare. Presa romaneasca va supravietui greu pentru ca nu este pregatita real pentru Internet - nu ma refer la site-uri care sunt in mare parte bine facute, ci la monetizarea lor. Lipseste curajul impunerii platii pentru continutul original on-line, iar acest lucru inseamna, pana la urma, tragerea obloanelor daca printul nu mai vinde, iar netul nu aduce bani.
Presa se muta degeaba online, daca nu face si bani din asta. Iar fara bani, scade calitatea articolelor, a continutului multimedia [cat e!], a site-ului prin lipsa investitiilor, iar in final ultimul text publicat va avea titlul 'Faliment'.
! Remarcati si titlul ironic de pe coperta Time Out Bucuresti, primul numar pe 2010 care apare in noile conditii, cu Z.F.: "Pe loc repaus!" Chiar ca!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu