Nu e o zi minunată să recitim acest articol din 2007? Că tot e grevă la RATB şi bucureştenii fac sport.
Am re_ajuns la concluzia ca au tocat 'geaba bani pe trenuri noi de metrou si pe autobuze din mai multe motive pe care le enumar jos:
"1. PUTOARE. In transportul public pute: de la semenii care nu se spala sau nu-si schimba hainele, de la un cersetor care se urca si uita sa coboare, de la vehicul chiar fiindca e spalat inautru foarte rar.
2. BOALA. Pai e logic, legandu-ma de ce am scris mai sus. Nespalatiii, cersetorii si jegul adunat pe bare, pe usi, pe chedere... pe... ste tot este un micro focar de microbi. Ar trebui sa fim avertizati ca fara vaccinurile basic sa nu mai urcam in cutia de exterminare.
3. MITOCANIE. Aici ar fi multe de zis, insa cel mai mult m-a scos din minti zgomotul. Fie tigani care urlau ca sa fie ei smecheri - unul izbea cu pumnii in geam -, fie tot tigani care dadeau la maxim maneaua de la mobil - in 86, in zona Pta R(r)omana! Sau romanii nostri care urla la mobil cu tzatza Mitza surda si uita sa termine conversatia!
4. TIMP PIERDUT. Pe de o parte, stai in statie ca bou sau vaca dupa caz sa vina "ceva". In cateva randuri am luat masina de la capat, deci era nesimtirea soferului care dormea la capat de traseu. Pe de alta parte, nu exista benzi speciale pentru RATB, deci ore care se aduna in zi(le) pierduta(e) pe luna!!
5. FRUSTRARE. Am avut ocazia sa merg cu Mercedesurile Citaro in varfurile de canicula. Este horror si asta in conditiile in care imi place sauana. Numai ca din autobuz nu iesi cand vrei si mai stai si prins intr o masa de oameni asudati. Insa, vezi doamne, nu face sa ia aer conditionat ca nu renteaza!! Scarbele de primari!
6. PROGRAM TRASEE. Nu exista linii pe timp de noapte. Chipurile nu renteaza. E na? Si de cand RATB ori Metrorex sunt rentabile, merg pe profit, deci noaptea nu e un business bun??
7. STATII RARE. Cu metroul, afara de problemele de mai sus, o mare problema este a distantei dintre statii. Este o cretinitate sa lasi kilometri intre statii, astfel ca ori alegi metroul si apoi mersul pe jos, ori de la inceput RATB, taxi sau masina personala. O singura statie in plus pe o magistrala existenta s-a facut dupa 1989, Gorjului.
8. LEGATURI PROASTE. Alta problema veche a orasului. Spre exemplu nu am cum sa ajung direct din Pajura in Drumul Taberii. La Gara este o distanta uriasa de circa 50 de metri intre liniile 93 & 85 pe de o parte si 86 & 65 pe de alta parte. Dar de ce sa ne complicam si sa ducem 65 - care oricum dubleaza 86 - pana la capatul lui 90 si 93...
9. SOFERII & VATMANII & AIA CARE CONDUC METROUL - metrolistii (??!!?). Majoritatea celor care m-au circulat m-au purtat ca pe un sac cu cartofi stricati. Frane puse la shto o data ajunsi in statie, demaraje a la James Bond desi era o ragalie de tramvai ori de troleibuz... Distractie cu prostii din masina, ce mai!
10. INFRASTRUCTURA. Aici ma refer in special la liniile de tramvai inca nemodernizate. Am mers in mai multe randuri cu 5 in Aviatiei si am avut frecvent impresia ca voi zbura de pe sine. Liniile sunt execrabile, insa asta nu-i impiedica pe micii Schumi sa-i dea blana bolidului pe multe rotzi...
Concluzia: NU vreau sa mai circul decat cu caracter exceptional cu transportul in comun. Si sfatuiesc pe toata lumea care-si poate cumpara o masina, scuter, bicicleta ori role sa boicoteze jegul si marlania. Nu vreau sa mai aud de campanii pentru mersul cu transportul in comun, in conditiile in care este horror din motivele enumerate mai sus!!!"
Sigur, recitit acum, textul îmi pare destul de radical. Însă temele de nemulţumiri nu prea s-au schimbat în doi ani.
5 comentarii:
ar fi si niste parti bune ale Metrorex: putine babe care-ti cer locul, racoare in tmpul verii, circula rapid la orele de varf ale ambuteiajelor de pe sosele, aer conditionat permanent si pret cat de cat mai mic decat RATB... il prefer RATB-ul categoric! singurul dezavantaj e ca nu exista metrou in Buftea, nici in drum spre Bucuresti, si nici de la intrarea in Bucuresti pana la munk... asa ca nu-l pot folosi mai niciodata. In rest il recomand si ii duc dorul, dupa 8 ani in care am mers zilnic cu el
Daca toata lumea ar alege sa nu mai foloseasca mijloacele de transport in comun, ci masina proprie, ma intreb ce s-ar alege de traficul din Bucuresti care si-asa e paralizat si vai de el. Cu siguranta your stress level ar atinge cota cea mai ridicata :)
Eu nu m-am mai urcat în RATB de vreo 15 ani, dar cu metroul merg şi mi se pare folositor. Daca vreau să ajung din Titan în Regie pe la ora prânzului metroul e singura alternativă rezonabilă. Nu e vina Metroului sau RATB-ului că concetăţenii noştri sunt certaţi cu apa sau că vor să ştie toată lumea din vagon ce au făcut ei cu o seară înainte. Ce e drept de restul celor înşirate de tine se fac vinovaţi pe deplin (legăturile proaste sau de faptul că apar în trenuleţ, adică nu vine nimic vreme de o oră şi pe urmă vin dintr-o dată trei). Din pacate nu cred că maşina personală e soluţia iar cu bicicleta nu-i văd mergând pe români (asta pot numai olandezii, noi am evoluat, avem toţi maşinile lipite de fund şi nu putem merge fără maşină nici să ne luăm un covrig din capul străzii).
Da, ai dreptate. Tu ai enumerat o serie de motive punctuale, bazate pe observatii in cateva zone din oras.
La motivele generale de suparare se adauga si lista pe care am expus-o eu intr-un articol mai vechi, "De ce urasc metroul Bucuresti".
Salut! Ăi' de conduc metroul pe cei peste 500.000 de călători zilnic în Bucureşti se numesc MECANICI de RAME ELECTRICE de METROU sau, mai scurt, MECANICI.
Trimiteți un comentariu