duminică, 11 mai 2008

Colt de paradis in Bucuresti, in gradina Muzeului Storck



Duminica si muzeul din Bucuresti ar putea fio motoul meu. Am revizitat duminica asta muzeul artistilor Storck aflat pe strada Vasile Alecsandri - strada unde se afla si sediul SNSPA. Am gasit aceeasi atmosfera placuta in casa, inundata de lumina care intra prin ferestrele largi.



Curatoarea, fata tanara, studenta la Arte din cate am inteles, era terorizata de o directoare orwelliana care urma luni, intreaga ziulica, sa vizioneze toate inregistrarile video de week-end cu vizitele oaspetilor. Si sa dea sanctiuni angajatilor daca era incalcat REGULAMENTUL. Asa incat repeta la fiece minutel: Nu atingeti tablouri, sculpturi, stalpi, usi, vitralii, sobe... Desigur, noi si familia care se mai afla in muzeu nu intentionam vreun sacrilegiu tactil... Dar, te pui cu ochiul Directoarei?

In fine, am revizitat muzeul, m-am scufundat in camera Balcic cu cateva tablouri ale Ceciliei Storck pictate in satucul Cadrilaterului, apoi am evadat in rai. Pentru a ajunge in gradina interioara am trecut printr-o atenansa - unde se afla cuptorul in care Karl topea metalul ce urma sa zamisleasca tot soiul de sculpturi.



Gradina este superba, presarata cu sculpturi, flori si copaci imensi. Sub unul, aflat in mijlocul ei, se afla o banca unde... m-as "interna" pe timp de vara cu o carte si o cafea, daca as putea. Logic, nu se poate, ca ne vede vajnica si apriga Doamna Directoare...



Pozele le-am facut pe sest, pentru ca nu cred ca Doamna Directoare permite asa ceva (tipic muzeelor romanesti: ori nu ai voie sa faci fotografii ori costa de rupe buzunarul). Daca vreti sa vedeti un loc de o frumusete iesita din comun si sa evadati in eden, mergeti in buricul Bucurestiului, la Muzeul Storck (Str. Vasile Alecsandri, nr. 16, telefon: 211.38.89). Intrarea e 4 lei, 2 pentru studenti si gratis pentru artistii cu acte. Puteti da click pe poze pentru a le mari.

Niciun comentariu: