miercuri, 24 februarie 2010

Idei la Digital Marketing Forum 2010

De la bun inceput nu mi-am propus sa fac nici live blogging la Digital Marketing Forum 2010, nici sa public vreo cronica riguroasa. Asa incat, redau in continuare cateva idei interesante din prezentari si pun cateva fotografii [joi candva ca abia miercuri seara si-a revenit editorul Blogger].

The next big thing in digital marketing - Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation Ogilvy Group CEE Europe, a vorbit despre revolutia mobilului sau al 4-lea ecran cum si-a intitulat prezentarea. Datorita Apple si Google, mobilul abia acum incepe sa conteze ca unealta de conectare la Internet, iar cifrele pe care Wim Vermeulen le-a prezentat pentru SUA sunt relevante in privinta impactului iPhone ca si terminal prin care userul intra online.

Totusi, in ciuda numarului mare de aplicatii create pentru internetul mobil, un numar ridicat dintre acestea nu este folosit deloc, dupa download. In sfarsit, am mai aflat ca la ultimul congres al operatorilor mobili, acestia s-au pus de acord sa puna bazele unei biblioteci universale comune cu aplicatii pentru internetul mobil. Iar pana in 2014, internetul accesat de pe telefonul mobil va ajunge la 39% in Europa, restul de pana la 100% fiind reprezentat de computere, tablete etc.

Grant McKenzie, Marketing Vice-President Ursus Breweries, a punctat cu sinceritate problemele marcii pe care o reprezinta in mediul online si a facut o observatie de bun-simt insusita si de catre Cristi Manafu. Grant crede ca ar trebui conceptul de new media pentru ca deja noutatea este veche de multi ani, iar expresia nu se mai justifica. El ne-a si periat pe noi romanii recunoscand viteza foarte buna a comexiunilor la Internet, ceea ce ne plaseaza pe un loc 5 in lume – stiam, dar parca e bine sa ti se spuna asta din cand in cand.

De la Adrian Stanescu, Country Manager Think Digital, am retinut ideea conceperii campaniilor focusate pe user in defavoarea obsesiei urmarii rartei de click. Apoi, a exemplificat cu mai multe tipuri de reclame, unele utilizate la noi, altele nu. Mi s-a parut interesant bannerul mash-up care preia imagini din site-ul in care ruleaza si le integreaza in ad. Adrian a vorbit si de dwell time, numarul mediu de secunde in care userul a interactionat cu un banner – rata medie e de circa 1 minut, iar acest concept este diferit, fireste, de rata de click. Acest dwell time arata interesul autentic al utilizatorului pentru o reclama versus situatiile in care acesta ia contact accidental cu bannerul – cand il expandeaza accidental la maus over, dar iese rapid din lipsa de interes.

Adrian a prezentat mai multe instrumente pe care agentia sa le ofera clientilor pentru optimizarea campaniilor ori pentru update rapid. De exemplu, prin smart versioning, elementele unui banner sunt scanate, asezate pe layere, iar apoi fiecare layer poate fi administrat/ updatat. Astfel, o campanie ce presupune schimbarea frecventa a unei informatii, tip pret, ori a unei imagini, castiga timp prin smart versioning prin updatare instant a bannerului.

Ourtsider-ul de la Digital Marketing Forum a fost Bogdan Naumovici, Creative Director 23 Communication. In stilul caracteristic, usor superior fata de mediul online, a vorbit despre relatia dintre o agentie si client, inaintea si in timpul crizei, si a aratat ca de multe ori agentia nu cauta sa inteleaga efectiv clientul si nevoile lui, ci ii propune/ impune o campanie dupa cum crede ea de cuviinta. El a sfatuit agentiile sa se concentreze pe diferentiere fata de concurenta si pe vanzarea de idei, nu de ore de consultanta.

Bogdan Naumovici a sfatuit creierele din agentii sa nu se atomizeze, sa nu plece pentru a-si infiinta propria companie pentru ca este contraproductiv si a aratat ca este foarte important sa ai un portofoliu cat mai mare de clienti pentru ca asa poti sa ai o radiografie clara a destinatarului reclamei. Bogdan a sfatuit agentiile sa nu angajeze tineri fara experienta pentru ca acestia nu vor reusi niciodata sa devina foarte buni. Sunt curios cum a inceput Bogdan Naumovici si cu ce pachet de experienta.

Ray Moore, Creative Director Kondiment, e un tip simpatic, funny, fost tamplar, dupa cate am aflat, nu a venit cu o prezentare datatoare pe spate. Nici nu am aflat mari secrete, insa, pana la urma, ideea sa principala este ca trebuie cautata inspiratia oriunde. Chiar si un panou gol destinat reclamelor ar trebui sa inspire. Ok...

Dupa care a venit un Greuceanu al Internetului, Steffen Ehrhardt, Product Specialist Google EMEA. Pe langa chestiunile generale despre sculele Google menite a optimiza site-uri ori campanii, am aflat detalii despre noutatile Google: Oportunitatile din Google Analytics ori new keywoord tool. Oportunitatile sunt menite sa optimizeze campaniile desfasurate pentru un proiect si, pe langa prezentarea evolutiei pana in momentul respectiv, sunt propuse solutii in functie de bugetul scontat pentru optimizarea lor. In privinta, new keywoord tool acesta vine ca upgrade la instrumentele vechi care aveau unele scapari si care nu ofereau informatii complete despre traficul de pe mobil, de exemplu.

Ultimul vorbitor a fost Vlad Ionescu Online, Research Consultant Gemius Research, care a prezentat studiul dedicat prezentei online a brandurilor ce activeaza pe piata locala. Am aflat care sunt clasamentele brandurilor din domeniile auto, telecom, ingrijire personala (cosmetice) si banci/ asigurari – doar 4 categorii, mai putin decat anul trecut pentru simplificarea formularului completat de useri pentru a realiza studiul.

2 comentarii:

nihasa spunea...

Mai bine i-ai sterge comentariul. Nu aduce niciun plus valoare internetului romanesc. Traducerea se face prin google translate iar text2speechul e de la ivona. Cu alte cuvinte fura de la toata lumea pentru cacaturile alea de reclame google cu care e intesat tot site-ul.

Ovidiu Draghia spunea...

@nihasa. ai dreptate