duminică, 28 martie 2010

Ploaie mocănească peste curtea Cotrocenilor, în Duminica Floriilor

Ploaie şi frig azi în Bucureşti, motive de ieşit din casă către Palatul Cotroceni pentru câteva expoziţii. Vremea a avut şi partea ei pozitivă pentru că aerul din curtea Cotrocenilor este comparabil cu acela al Peleşului - am mai făcut şi eu, dar şi alţii, afirmaţia aceasta. Am intrat câteva minute în biserica din curtea palatului, foarte luminoasă în goliciunea pereţilor văruiţi cu alb şi văduviţi de picturi. Apoi, am stat o vreme afară, sub o streaşină, bând cu poftă aerul umed cu iz de scoarţă aspră de copac.

În Palatul Cotroceni, sunt 3 expoziţii temporare: cea de ceasuri de care am scris pe blog, o alta Tonitza*, foarte bogată, cu câteva tablouri marine, între care două Balcicuri, unul trist şi rece, altul cald; în sfârşit, putem vedea un jurnal de modă feminin cu costume de început de secol XX, evantaie, cutii pentru pomezi şi alte accesorii**. Ca o completare, am întregit vizualul expoziţiei de ceasuri cu acelea expuse într-o cameră în Piranha, pub-ul din Regie, unde am stat la cafea după rafala de expoziţii. Şi de ploaie.

* Nicolae Tonitza, armonii de culoare - expoziţie de pictură şi grafică
** Jurnal de modă... Moda feminină la 1900
Foto: Nicolae Tonitza - Geamie, Balcic

Citeşte şi:
- Balcic, Cotroceni si Peles - Ce au in comun? (FOTO Balcic)
Palatul Cotroceni, vedere de noapte. Sinaia, vazuta de la Bucuresti

Niciun comentariu: