duminică, 17 mai 2009

Explorare urbana: Strada Mamulari, punct de referinta pentru comunitatea evreiasca

Duminica am fost intr-o plimbare pe strada Mamulari, crampei al zonei evreiesti de langa Piata Unirii. Este o strada amputata, cu cladiri noi pe o parte, lipsite de cel mai elementar gust arhitectonic, si cu bloculete interbelice pe a doua latura.

Tot aici, pe strada negustorilor de maruntisuri, se afla unul dintre muzeele ascunse ale Bucurestiului: Muzeul Comunitatii Evreiesti, aflat in vechiul templu. Din pacate, desi am tot vrut sa-l vizitez, am ratat ocazia pana acum... De fapt, si azi am venit prea tarziu, pentru ca la ora 13 se inchidea. Voi reveni, dar cel putin l-am admirat pe dinafara.

Apoi, pe drumul de intoarcere, am privit, in zona, alte doua cladiri importante pentru comunitatea de origine a extraordinarului Peltz: teatrul si Templul Coral - chiar asa, acoperit cu un mash care ii imita fatada aflata in renovare.

Din pacate, au iesit execrabil pozele, asa incat am luat de la wikimedia.org fotografia Templului.

Niciun comentariu: